Wednesday, October 26, 2011

CAIR



CAIR... orang suke refer word tue pada air,, tapi bukan aku,, aku suka "cair" utk hati..

Pernah tak korang baca Al-Quran, pastue korang rasa.. perghhh cair dengan Allah??


naahh,,, j0m,, carik...
aku tak nak bagi banyak...
aku nak bagi satu je.. satu yang bermakna,,,,
nie, dipetik dari surah Al-Baqarah ayat ke 30.  2:30

dan (ingatlah) ketika Tuhanmu Berfirman kepada para malaikat, "Aku hendak menjadikan khalifah dibumi." Mereka berkata "Apakah Engkau hendak menjadikan orang yang merosak dan menumpahkan darah di sana, sedangkan kami bertasbih memuji-Mu dan menyucikan nama-Mu?" Dia berfirman "Sungguh, Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui."

Subhanallah,, lihatlah rakan2, teman-teman, kawan-kawan, dan sahabat-sahabat,,
betapa Allah memuliakan manusia dihadapan malaikat.....

allah memuliakan kamu..KAMU... kamu... kau.. korang, dia, mereka dan siapa sahaja yang mengaku manusia..

aku bukan nak cerita role kamu, kamu, kamu, dia dan mereka semua dari kalangan manusia ini,,, aku cuma nak sentuh sikit sahaja...


~Tak cairkah kamu bila penyempurna rezekimu membelamu??
~Tak cairkah kamu bila pemberi udara mengangkat darjatmu yang HINA di hadapan malaikat??
~Tak cairkah kamu bila Allah Azza Wajalla menyebut kamu semua sebagai ketua bumi dihadapan petugas petugas Allah???

itu yang buat aku cair...Ape yang lebih membuatmu cair adalah pabila kamu tahu yang bukan satu ayat MANIS itu sahaja yang ada didalam surat cinta Allah... tetapi...

BANYAK!!!!!!!BANYAK sehingga jika kau tidak mengetahuinya, kau akan rasa rugi~~~

Allahu Alam...

sydney 0245  am

No comments: