Saturday, November 26, 2011

bismillah pada awal dan akhir

baru tadi,, aku terima message dari Ayah..


""Assalamualaikum,, JANGAN LUPA BAHAWA hari ini adalah hari terakhir Tahun Hijriah 1432. akhiR waktu asar (sebelum maghrib) baca doa DOA AKHIR tahun, masuk Maghrib DOA AWAL tahun. Muhasabah diri apakah AMALAN kita cukup dan diterima,,taubat dan dosa terampun??? ~~ SELAMAT MENYAMBUT MAAL"" HIJRAH 1433"


yang benar,,,
   AYAH

itu dari ayah yang telah menghantar mesej,,, Astaghfirullah,, petikan itu mengingatkan aku tentang ape yang telah ku buat sepanjang tahun 1432 ini... melangkah ke Australia pada awal tahun lalu, diharapkan membantu diriku mendekatkan diri kepada Pencipta yang suci....

namun semakin aku melangkah semakin aku takut,,, aku takut
Amalanku tidak diterima..
Amalanku terkadang takut tidak kerana Allah
Amalanku takut-takut dibuat untuk impress manusia....
nauzubillah

marilah kita bersama merenung dan memikirkan kembali perjalanan setahun bermula muharram,,
safar,, rabiulawal, rabiul akhir,, rejab,, syaaban,, ramadan,, syawal, dzulkaedah, dzulhijjah...

renunglah kembali.,.

MASIH BELUM TERLAMBAT UNTUK MENINGGALKAN perbuatan yang kita rasa kurang manis,, kurang elok dan kurang disukai..

selamat tinggal jahiliyah...

perlahan-lahanlah membina ISLAM di dalam diri... Istiqamahlah....

Istiqamahlah..  :D

j0m berazam..

nile close, autralia

No comments: