Sunday, July 11, 2010

karangan bahasa melayu..lalalalala~~

Berpisah di bangku sek0lah membuatkan ku tertanya-tanya ke mana pergi dirinya yg ku minati…

Hari ke hari aku menanti,, tetapi bayangnya tidak ku temui.. aku hampa,, tetapi tetap meneruskan perjalananku mengejar peperiksaan yg paling menakutkan di sek0lah…apakah aku tidak berasa sedeyh? 0wh itu tidak sama sekali kerana itu bukanlah sifatku yg mereka Nampak dari luaran.


Mungkin mereka tidak nmpak perasaan dsebalik diriku yg suka mengeluarkan kata2 kasar,,yg lebih senang berjalan dengan kumpulan lelaki,, lebih sesuai bermain bola kertas bersama kawan2 lelaki,, dan yg hampir didenda ketika bermain perang2 bersama lelaki yang mengakibatkan seorang perempuan menangis terpanah peluru kertas yang padu bersenjatakan sehelai getah..mungkinkah perwatakan yang seperti itu membuatkan diriku ini dipandang seperti 0rang yang tidak punya perasaan dan tidak berfikir jauh...


namun perspektif itu sama sekali jauh dari kenyataan diriku yang sebenar.. sering kelihatan berseluar pendek dan bertopi, didalam rumah hanyalah kerana pakaian itu tidak ku pakai sewaktu di luar rumah dan ia membantu dlam pergerakan yang lincah didalam rumahku itu...jika diluar,, sehelai tudung cukup menghalang rambut dari terkeluar dan berjurai-jurai,, topi yang ku pkai dalam rumah hanyalah utk memperkemas rambut terutamanya ketika aku sedang khusyuk menggosok pakaian,,makan dan mencuci pakian...


dirinya yang disana..walupun entah dimana,,tidakkah aku ingin bertanya perkabarannya? hati ini mahu tetapi kemudahan berkomunikasi spt facebook masih belum berada di kamus hidupku..


kemana dan dimana harus aku mencari dirinya…hati ini tidak keruan sebenarnya tetapi pabila hari mendatang mengajar erti perpisahan,, hidup ku teruskan dan dirinya mula ku tinggalkan…ia tidak bermakna aku melupakan… memang diriku ini seorang yang cepat bosan tetapi mereka yang pernah terpahat di sanubari ini insyaallah tidak akan dilupakan…


apakah dirinya baik selepas tamat alam yang bermakna menyeronokkan itu? Mungkin kerana dia pernah menjadi sumber inspirasi diri ini aku merasakan dia sentiasa bahagia menuju cita-citanya,,..


tahun-bartahun telah berlalu sehingga satu hari ketika melayari laman yang menjadi kegilaan aku,, aku ternampak dirinya dalam senarai menanti sebagai kenalan….


syukur ku panjatkan kpd yg maha esa kerana dirinya telah ku temui,, walupun dalam alam maya ,,, lebih mengejutkan pabila dirinya juga berada di bumi 0rang yang aku pijak ini… kami sama-sama berada diperantauan dan berbumbungkan cuaca yang sama kerana keinginan menimba ilmu meluaskan pengetahuan…hati ini riang tetapi bolehkah keadaan menjadi seperti dahulu?



Aku menanti saat ketemu.. Seribu kata untuk dikongsi.. seribu rahsia untuk diungkap..penceritaan hidup dua bersaudara…kuasa tuhan semoga berjumpa….


Kpd dirinya yang terbaca atau membaca,, ku ingin ketemu dirimu semula,, tapi malu la plak.. wuuh,, penat plak tulih mcm nie,,, tulih reflections senang ag… hahaha :P


perghhh,, what a l0ng p0st......

huhuhu,,my blog posts should be written in English to enhance the proficiency in English but,, i guess,, it should be okay for this p0st... 0kay la tue..it's my blog after all,, not theirs...

3 comments:

Ilyana Fauzy said...

jealous!

Neynie Azhan said...

wuaaaa..is it for real...?
=)

The Tearaway said...

huhuhu...menagapa perlu cemburu jika hati ini telah terpaut dengan insan dibumi australia itu.... :P


neynie:
Knape?? x percaye?? h0h0h0,, ni rekaan je nie.. :P